Gotta be us- Kapitel 50

Concerts- Kapitel 50
 
Tidigare:
 
-Who's here? Frågade jag genast och skratten dog ut.
 
-Oh, I can't count them all! Sa Niall retsamt.
 
-Niall! Sa jag frustrerat och började nervöst skruva på mig, för att få bort hans hand. Att vara "blind" var helt enkelt inte riktigt min grej.
 
-Okay, well. I want to help you, cause everyone deserves to feel happiness. And this is what makes me happy... Sa Niall och drog bort handen. Framför mig stod åtminstone trettio tusen människor. Oj.
 
 
 
Cassies Perspektiv:
 
-Okey, Jake, tell me now. Where are we going? Frågade jag, fortfarande sittandes i baksätet i bilen som hans syster hade hyrt.
 
-You haven't told her? Frågade Sarah förvånat och Jake skakade på huvudet. Hela bilen luktade McDonlad's eftersom det hade blivit vår super tidiga middag på vägen in mot stan. 
 
-Okay, you'll get a clue. But I won't say exactly what we're up to, okay? Sa Jake och jag nickade ivrigt.
 
-We're going to do something I know you'll love! Sa Jake och jag slog till honom, där han satt i passagerarsätet.
 
-I had already taken that for granted! Sa jag och Sarah skrattade medan Jake gav mig en ironisk blick.
 
-Anyway, Grace says 'hi'. Sa han och jag log.
 
-So, what is she gonna do the rest of the day? Frågade jag, glad över att Grace och jag hade hittat varandra igen. Enligt Jake och Niall så var hon i full gång med alla arbeten och läxor för att ens bli godkänd för den här terminen. Dessutom behövde hon ligga i med annat arbete för att ens få stanna för Cindy och rektorn.
 
-Last i saw her had she got some kinda weird text from Niall who said he would pick her up. And the weird in it all, is that they're going to have a concert at that time... Sa Jake fundersamt och jag kom ihåg att Harry hade sagt att denna dag skulle vara stressig, pågrund av intervjuen och sedan en konsert. Och om jag inte misstog mig så skulle intervjun gå på radion om tre minuter. 
 
-Hum... weird. Sa jag och började också fundera på hur det skulle gå till. Skulle Niall skippa konserten för att tillbringa tid med Grace? Nej, det var inte rimligt, och Grace skulle ha fullt upp med annat.
 
-And I still can't belive that you're actually dating Harry Styles! Sa Sarah ivrigt och jag hajade till när hon använde 'dating', 'Harry' och mig i samma mening. Det var orimligt, inte ens jag kunde fatta det än.
 
-Me neither... Sa jag och log. Jake harklade sig bara och tittade ut genom fönstret.
 
-How is he? I mean... Media doesn't really show us the good parts of him. Sa Sarah och jag skymtade hur Jake gav sin syster en blick om att det var dags att byta samtalsämne. Vad var det med honom? Jag kunde inte låta bli att tänka på det som Harry hade sagt. Att Jake tyckte om mig på det sättet.
 
-I haven't really heard or seen what media shows, but I think he's perfect in every singel way... Sa jag och log. Jake bläddrade ännu en gång radiokanal och jag stoppade honom mitt i bläddrandet.
 
-"And with us here in the studio, is One Direction!" Sa den kvinnliga rösten och Sarah höjde exalterat volymen.
 
-Oh my god! Pep Sarah från förarsätet under tiden de ställde en massa frågor. Jag hörde knappt Harry, han verkade hålla tyst. De hade precis avslutat ämnet om hur mycket snabbmat de åt under turné-tiden och då kom det en fråga tillägnad Harry. 
 
-"Harry! You gotta tell us now! Who's the lucky one?" Frågade kvinnan som intervjuade killarna. Jag förstod inte riktigt frågan, men stelnade till.
 
-"What?" Frågade Harry och lät lika förvirrad som jag kände mig.
 
-"There's gotta be a girl, right? Cause you can't just skip interviews and visit hospitals without having an illness..." Sa rösten och jag kände hur mitt hjärta bokstavligen stannade. Nej, nej, nej! Och hur kunde de veta att Harry inte hade varit sjuk? Det var väl inte så självklart att det var en tjej, eller rättare sagt mig, han hade besökt? Vad skulle han svara på det här? Jag såg att både Sarah och Jake satt som paralyserade och väntade på Harrys svar. Skulle han ljuga eller vara ärligt? Och isåfall, hur ärlig? Kvinnan manade på Harry, men det vart tyst ett tag efter det.
 
-"Okay, okay... Yes, there's a girl. And it has been that girl for a pretty long time now. I won't tell you her name, age or something like that, but yeah... There is this girl and I can tell you that she is speciall..." Sa Harrys röst ur den lilla stereon som satt i bilen. Han pratade om mig.
 
-This is big, Cassie! Sa Sarah och log större än vad jag trott var möjligt mot mig i backspegeln.
 
-"And when you find out about her, cause you will in a time, then you all have to promise me one thing! Don't judge her. She fell in love with me without knowing about the whole boyband-thing. And I fell in love with her at first sight. So please... I beg you... Don't hate her the first thing you do!" Harrys ord skakade medvetandet ur mig. Jag kunde knappt andas. Han berättade om mig. I radion. För alla USA's invånare som snart skulle sprida ryktet över hela världen. Men hans ord fick det också att bubbla inom mig. En känsla som jag aldrig någonsin hade känt förut. Inte ens med Josh. Och jag gillade det. När jag kom tillbaka till verkligheten var Jake vänd bakåt, mot mig.
 
-Are you alright? Frågade han och jag skakade av mig den underliga känslan.
 
-More then okay! Sa jag glatt. Han log och vände sig sedan tillbaka framåt. Jag försvann igen, in i mina Harry-älskar-mig-tankar och när jag sedan väcktes ur dagdrömmandet så var det av att Sarah skrek till av förvåning. Jag insåg att intervjuen fortfarande pågick och att det nu var en annan bekant röst som pratade. Zayn's.
 
-"...We were just tired of each other, and there you just got the whole truth" Sa hans röst och jag förstod att jag missat själva nyheten som Sarah precis blivit så exalterad över.
 
-What?! What did I miss? Frågade jag och Sarah satt fortfarande och hummade nervöst.
 
-Zayn and Perrie broke up! Oh my God! I could never ever imagine that! Sa Sarah och jag tittade frågande på Jake som ryckte på axlarna.
 
-Who's Perrie? Frågade jag förvirrat.
 
-You don't know who Perrie is?! Halvskrek Sarah och jag skakade på huvudet.
 
-Oh, poor girl! Haven't Harry told you? She's Zayn's girlfriend. Or... was. Sa Sarah och det förvånade mig. Harry och jag hade träffats varje dag sedan ungefär en vecka tillbaka. Men han hade aldrig nämnt något om att Zayn hade en flickvän. Konstigt... 
 
• • •
 
-Have fun! Ropade Sarah ut genom fönstret på bilen innan hon körde iväg.
 
-C'mon! Sa Jake och drog med mig. Jag la märke till fölkmassorna som gick i klungor lite överallt.
 
-Why is there so much people here? Frågade jag förvirrat och Jake drog mig vidare, förbi fnittrande tjejer i min ålder. Förbi medelåldernskvinnor som hade problem att hålla koll på sina spralliga ungar och förbi en killgäng som var sådana där typiska dator-nördar, som man bara ser på film. Plötsligt kände jag igen mig, trots att det inte var lika mörk som förra gången. Det var stället där jag och Grace hade varit tillsammans förut, för att se One Direction. En arena.
 
-Jake! Sa jag tafatt för att försöka få honom att berätta.
 
-Okay, we're going to see Taylor Swift, cause I know that you love her songs! Surprise! Sa han och jag skrattade åt hur tillgjort han hade sagt det. Sedan kramade jag om honom.
 
-Thanks, Jake... Sa jag och det tog några sekunder innan han kramade mig tillbaka. Några timmar senare blev vi insläppta och tog oss fram genom folkmassan, där alla tryckte sig framåt för att få komma till sina platser först. Förra gången hade det varit totalt kaos och trots numrerade platser så hade galna tjejer stått och sprungit runt lite överallt. Den här gången gick allt mycket lugnare och smidigare. Jake och jag tog oss lätt fram till våra platser och sedan behövde vi bara vänta.
 
-Why are you doing this for me. I mean... I guess you don't even like her music. Sa jag och Jake log innan han försiktigt skakade på huvudet.
 
-No, her music is quite lame, but she's her in LA for this weekend and I thought it was a perfect time for us to spend some time together. And I kinda think you need this... Sa Jake och log. Jag kunde inte låta bli att krama om honom igen. Om Harry inte hade kommit i vägen, så hade jag nog kunnat falla för Jake. Han var perfekt!
 
Nialls Perspektiv:
 
-Okay everyone, say hello to Grace! Ropade jag i mikrofonen och hörde min röst fylla hela arenan som ett eko. Fansen började genast skrika och jag kände adrenalinet fylla hela kroppen. Jag tittade på Grace som fortfarande stod som förstelnad. Hade det här varit en dålig idé?
 
-She is a quite new friend of mine and I wanted to show her the most fantastic thing on earth. This! Sa jag och fansen skrek igen.
 
-And I think Niall has got a thing for her! Sa Harry i sin mikrofon och jag spreng genast över scenen för att fälla honom. Jag lyckades och föll med honom till golvet, där jag började kittla honom som straff. För det han hade sagt, hade faktiskt slagit mig innan. Men jag hade intalat mig att Grace behövde en vän. Inget mer. Hon behövde känna tillit och jag skulle finnas där.
 
-And Harry is too afraid to tell you about his girlfriend! Sa jag som hämnd och snart var det Harry som kittlade mig. Jag skrattade så att jag skrek och Liam var tvungen att avbryta vår lilla 'fight'.
 
-You crazy mofo... Muttrade han, när Liam tvingade honom upp från mig. Jag skrattade fortfarande när jag reste mig upp från det hårda golvet och tittade på Grace. Louis stod vid hennes sida, för att hon skulle ha något sorts mentalt stöd.
 
-Anyway, Grace, wich song should we start with? Frågade Louis och la en stödjande arm runt hennes axlar.
 
-Ehm... I don't know... What makes you beautiful or something... Sa hon blygt och Liam vände sig mot publiken.
 
-What do you guys think?! Should we take that one? Frågade han och hela publiken jublade sådär underbart igen. Jag kunde se ett litet leende bildas på Grace läppar. Man kunde inte låta bli att älska det här. Känslan av att vara uppe på scen och se alla tusentals människor bilda ett hav och höra skriken som fick en att känna sig älskad. Det var inget annat än helt overkligt. Grace började slappna av efter några låtar och sjöng tillochmed med i låtarna. Det syntes på henne hur stort det var för henne. Och att hon kunde alla låttexter bevisade ju bara att hon var precis som alla andra som kommit för att se oss. Hon var en av dem. Ett fan. Hon fick tillochmed hela publiken att göra en löjlig dans medan jag och killarna sjöng 'Rock me'. Det syntes att alla fans avundades henne och jag började tveka på om hon verkligen skulle få sådär extremt mycket hat efter det här. De verkade acceptera henne och det var bra.
 
När det var dags för twitter-frågorna, vilket underligt nog var min favorit del av alla konserter, så visades Grace till ena kanten av scenen. Fråga nummer 1 som lös upp på skärmen fick alla att häpna. Värst var det nog för Harry och Grace. Den löd: "I guess there's a reason for that girl being here tonight, right after that interview. I've got a quite strong feeling that she might be the new girlfriend of Harry's. Or is it just me?" Jag tittade genast på Grace som mötte min blick. Chockad. Det vart tyst i arenan. Jag hade aldrig hört att det varit så tyst förut. Louis var den som bröt tystnaden.
 
-Oh my Gosh! That's the best joke I've ever heard! Sa han och skrattade sådär underbart.
 
-Ehm... Let me explain this... Sa jag och Louis tystnade.
 
-Grace, here... She goes at a school here in LA. She has had a really tough time and I've helped her through a part of it. One of the first days we spent together she asked me why I was helping her. Cheesy as I am, I said that I wanted to protect her from those stupid things she went through. She started to laugh and since then, I've wanted her to laugh like that all the time. I just want her to see what makes me that extremely happy. This is it. I wanted to show her this... Sa jag och kände plötsligt en arm som krokade sig fast med min. Publiken satt fortfarande sådär förundrat tyst.
 
-Could I? Frågade Grace som varit den som kommit fram och satt sin arm krokad i min. Jag gav henne mikrofonen, vilket hade varit vad hon precis pekat på.
 
-Hi, everyone. Wow, this feels so weird. I mean. I came here, to LA, from Ireland, just to study. And now, I'm standing here infront of thousands of incredible fans. What Niall here just said, is the most wonderful thing I've ever heard in my whole entire life. And I need to tell you something I'll probably regret... but I need to prove it. I know the girl you're talking about. The girl you all wonder who she could be. Harry's girlfriend. And I promise you that it isn't me. Actuallty, she's my roommate at school. And I can tell you all that they're going to come out. Soon. Cause she is so fucking in love with this curl-haired boy over there. It's all so sick and excuse me for using those ugly words, but Niall's right. This is the coolest thing. Ever. Sa Grace och just då kände jag inget annat än stolthet. Hon hade precis talat ut för världen. Hon hade sagt sin åsikt och det var det första steget för henne. Hon hade tagit första steget till att må bra igen.
Ganska kort tråkigt kapitel, men men. Mycket känslor. Anledningen till att detta kapitel inte kommit ut tidigare är för att min värld bokstavligt talat vänds utochner. Jag mår på gränsen till skit igen och kämpar mig igenom varje dag. Det riskerar att uppstå en paus här igen, bara för att ge mig lite tid att tänka utan att hela tiden behöva ha nya kapitel i huvudet.
 
Hoppas ni förstår. Uppdateringen kommer alltså att vara väldigt oberäknerlig, men jag försöker!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback