Gotta be us- Kapitel 23

Weird- Kapitel 23 
 
 
Tidigare: Jag räknade människorna. Sju stycken. Det innebar att Jake var med. Jake, ja. Hur skulle det här gå?
 
 
 
Cassies Perspektiv:
 
-He will talk to you, I promise! Sa Grace uppmuntrande medans vi försökte sova. Det var Jake vi samtalade om. Vi var båda super trötta och orkade inte prata om allt som hänt under lovet, pågrund av dygn förändringen. Men under alla de senaste timmarna sedan jag anlände, så hade Jake bara sagt hej till mig. Inget mer. Jag vet inte vad jag hade förväntat mig, men jag hade iallafall trott att det skulle vara bättre än såhär mellan oss.
 
-I hope so... Sa jag och fick inget svar. Grace hade somnat och jag höll på att göra samma sak när min mobil plötsligt plingade till. Det var Harry och jag sken upp i ett leende trots att jag var döds trött. Jag hade döpt om honom till något lite mer passande och utan något direkt namn, för att ingen skulle veta vem det var. Him hette han. Och självklart gjorde det lilla hjärtat på slutet allt mycket större. Jag hade funderat på det länge nu. Ända sedan den där kramen faktiskt. Var det något mer än bara vänskap mellan mig och Harry? Jag visste inte, men när jag öppnade meddelandet så fylldes hela min mage med enorma fjärilar som verkade vara ute efter att förgöra mig. Jag läste meddelandet igen och visste inte vad jag skulle göra. I don't know if you know this, but I'm in love with you.. Det var för mycket att hantera. Han hade alltså känslor för mig. Var det samma känslor som jag hade för honom? Hans leende, de perfekta lockarna, de obeskrivligt perfekta ögonen och hela hans personlighet, det var något med honom. Och det var något som skedde inom mig när jag tänkte på honom. Jag kände igen känslan, mycket väl. Det var kärlek och jag var riktigt vettskrämd. Jag hade blivit dumpad så många gånger förut, även om det inte var något seriöst. Jag ville inte att det skulle ske igen. Vågade jag verkligen skriva ett svar och visa att jag läst hans meddelande? Jag lät det vänta till morgondagen, kanske skulle jag kunna tänka klarare då.
 
Harrys Perspektiv:
 
Jag hade skickat det. Jag hade skickat det. Jag hade faktiskt skickat det! Glädjen skrek i mig, men jag var även rädd. Tänk om hon inte kände samma sak. Tänk om jag hade gjort bort mig totalt och aldrig mer skulle kunna träffa henne. Jag orkade inte räkna timmarna, men antog att det var natt i Los Angeles just nu, så jag hoppades inte på något svar. Hon kanske inte skulle svara även om hon läste meddelandet. Kanske hade jag bara gjort bort mig totalt. Jag orkade inte låta tankarna ta över just nu, så jag tog mig ur sängen och rotade i köket efter frukost. Eleanor var lite halvt sur på mig sedan igår. Jag hade pratat med Cassie, medans hon inte hade det. Hon hade verkligen velat säga hejdå till henne, men jag hade inte ringt henne för att säga att Cassie väntade på henne. Jag hade bett om förlåtelse, men förstod att det skulle ta ett tag innan hon blev sådär otroligt glad igen. Eleanor hade inte heller blivit speciellt glad när jag sa att jag inte berättade om den lilla hemligheten för Cassie. Jag hade haft min chans igår och det hade varit ett perfekt tillfälle, men det gick verkligen inte. Men Cassie hade lovat mig en sak. Att när hon väl fick reda på det så skulle hon försöka förstå varför jag inte ville berätta det från början. Jag hoppades innerligt på att hon skulle hålla det löftet och inte tycka illa om mig för att jag ljög under hela den tiden som vi lärde känna varandra. För det var exakt vad jag gjort. Ljugit.
 
Cassies Perspektiv:
 
-Grace, turn your mobilephone of! Gnällde jag och vred på mig i sängen. Det var redan ljust ute, solen löst och vädret var fint. Men det var faktiskt tio minuter kvar tills mitt alarm skulle gå igång. Förtjänade jag inte de tio minuternas sömn?
 
-Okay, I'm just going to check twitter... Sa Grace och jag suckade. Jag skulle ändå inte kunna somna om nu. Jag satte mig istället upp i sängen och grep tag om min egen mobil som äntligen var full laddad igen. Då kom jag ihåg. Meddelandet från igår. Meddelandet ifrån Harry. Jag läste det igen för att se så att jag inte inbillat mig. Och nej, där var det. Det var verkligen där på riktigt. Jag måste ju skriva ett svar, men jag behövde hjälp. Grace borde kunna hjälpa mig. Hon hade ju lyckats bra med Kevin. Jag skulle ju bara be om några råd, för vad skulle man egentligen svara killen som man var kär i och som var kär i en tillbaks?
 
-Grace... I kind of have to tell you something. Sa jag och Grace tittade upp från sin mobil.
 
-What? Sa hon intresserat och jag drog ett djupt andetag. Sedan berättade jag det som hänt. Jag berättade om hur vi först träffat varandra under konsertdagen och hur vi sedan träffade varandra via Eleanor i London. Jag berättade om våran träff som troligtvis var en dejt och jag berättade om kramen som varit så speciell. Till sist berättade jag om sms:et och Grace tittade på mig med stora ögon.
 
-He seems to be a really cute one! Sa Grace och jag nickade generat.
 
-But I've got a problem. What should I answer him? Frågade jag och Grace tittade ironiskt på mig.
 
-Tell him exactly how you feel! Sa Grace och jag nickade igen. Hon hade rätt. Varför dölja det? Jag tyckte om honom, det gjorde jag. Men jag var rädd för att allt skulle gå fel. Vi var ju på varsin sida av atlanten.
 
-But... Började jag.
 
-I can't say anything else. You like him, he likes you. Why don't you just try? Frågade Grace och valde kläder för dagen. Jag funderade på saken och visste att det skulle ta tid innan jag samlat tillräckligt mod för att förklara mig. Jag la därför ifrån mig mobilen och steg upp.
 
Jakes Perspektiv:
 
Knacka eller inte knacka? Jag stod på min vanliga plats, utanför dörren till Graces och Cassies rum. Skulle jag låtsas som om allt var som vanligt igenom att knacka trots mitt beteende dagen innan. Jag ville ju att allt skulle bli som vanligt och att Cassie och jag skulle kunna umgås som normala människor. Jag hann inte tänka längre för handtaget trycktes ner och jag hann inte reagera innan jag möttes av Cassie i dörren.
 
-Hi... Sa jag osäkert och Cassie log försiktigt.
 
-Hi. Sa hon kort och verkade inte vara sur, vilket hon hade full rätt till.
 
-Grace, I'm going now! Ropade hon in i rummet och Grace svarade något otydligt innan Cassie stängde dörren.
 Vi började gå, under tystnad. Ingen sa något och till sist blev det en aning pinsamt.
 
-So... how was it to be home? Frågade jag i ett försök att lätta upp stämningen.
 
-Great... Sa hon och verkade en aning osäker. Jag förstod henne, det kunde inte vara lätt att veta med mig när jag betett mig så konstigt.
 
-Did you write something for the song? Frågade jag i ett försök med att få det att kännas som vanligt. Hon tittade bara på mig och nickade med ett leende. Ett leende som jag hade saknat.
 
Graces Perspektiv:
 
-Kevin, we will be late if you don't hurry up! Sa jag stängt och drog med mig Kevin till nästa lektion. Det kändes konstigt mellan oss. Det hade börjat redan igår när jag kom och han kramade om mig. Något hade förändrats mellan oss och jag visste inte om det var bra eller dåligt.
 
-Take it easy, Grace. We will be there in a minute... Sa Kevin och gick mig att sakta ner en aning. Jag visste varför jag var så otålig och ivrig. Det var för att idag skulle killarna från One Direction ha en intervju som jag helt enkelt inte fick missa. Kevin verkade tycka att jag blev allt jobbigare och jobbigare med mitt tjatande om One Direction, men de var faktiskt en del av mig som han fick acceptera. Jag skulle inte direkt välja bort honom för dem på något sätt. Vi kom inte försent till lektionen. Men jag var helt säker på att Kevin också märkte av den spända känslan mellan oss som blev allt värre under lektionen. Vi diskuterade inte saker på samma sätt längre, utan ville helst arbeta enskilt. Vad var påväg att hända? Skulle vi inte kunna vara tillsammans längre? Och isåfall, vad var anledningen?
 
Eleanors Perspektiv:
 
Två timmar kvar. Louis satt bredvid mig och verkade inte alls nervös. Men det var jag. Om bara två timmar skulle killarna ha sin intervju och de skulle säkerligen få den vanligaste frågan. Frågan om flickvänner. Men denna gång skulle Louis inte vara tyst. Han skulle berätta om mig. Mig! Och snart så skulle hela världen veta vem jag var. Det gjorde mig en aning nervös, men Louis hade lyckats lugna mig en aning.
 
-Are you still nervous? Frågade Louis och jag mötte hans blick.
 
-Maybe... Sa jag och han skrattade innan han kramade om mig.
 
-I have already told you. There's nothing to be worried about. Everyone is going to love you! Sa Louis uppmuntrande och jag log. Att han alltid lyckades övertyga mig så enkelt. Vi satt i en okänd lokal och väntade på att killarnas säkerhetsvakter skulle föra oss ut till bilarna. Jag skulle nämligen följa med till intervjun och sitta längst fram. Det skulle göra det lätt för Louis att peka ut mig och alla blickar skulle vändas mot mig. Jag mådde illa när jag tänkte på det.
 
-I love you... Viskade Louis och jag kände mig genast en aning lugnare.
 
Cassies Perspektiv:
 
Skoldagen hade varit förfärlig! Det var super stelt mellan mig och Jake, vilket var det ända jag kunde koncentrera mig på. Sista lektionen hade precis slutat och jag var ovanligt snabb ut från klassrummet, allt för att undvika Jake just nu. Jag tog en omväg mot mitt och Grace rum, för att Jake skulle tro att jag tagit den vanliga vägen. Även fastän jag varit snabb och undvikande, så sattes en hand på min axel efter några sekunder. Jakes hand. Jag försökte ignorera honom igenom att bara fortsätta gå, men hand starka hand stoppade mig.
 
-Okey, we need to talk... Sa han och jag nickade genast. Han ställde sig framför mig och jag vek undan blicken.
 
-What's wrong? Frågade han och jag tittade ironiskt på honom.
 
-Please tell me you're kidding! Sa jag och låtsades skratta.
 
-No, I just trying to get it like it was before! Sa Jake som om han var den enda som ansträngde sig.
 
-Me too! But you're just acting weird! When I first came yesterday did you just ignore me. But today do you act like nothing. You scares me! Sa jag hysteriskt och Jake tittade skyldigt ner i golvet. Jag hade inget mer att säga, så jag gick vidare. Jake försökte inte mer, utan lät mig gå. Jag pustade ut och försökte tänka bort det som precis hänt. När jag kom in genom dörren till mitt och Graces rum så satt hon klistrad framför sin dator. Hon hälsade inte ens på mig utan gapade bara stort. Jag skrattade lite åt hur hon såg ut, men inte ens då reagerade hon.
 
-Grace, what are you doing? Frågade jag roat.
 
-Louis isn't single anymore.. Sa hon och fortsatte stirra på skärmen.
 
-Who's Louis? Frågade jag förvirrat och kom fram till henne.
 
-The one from One Direction. Förklarade hon och jag suckade. Så klart, det borde jag ha förstått. Allt handlade ju om dem.
 
-You should be glad for him! Sa jag.
 
-I'm, but look. Do you see who it is? Frågade Grace och visade mig en bild på två personer som jag lätt kunde känna igen. Vad var det här?
Okej, väldigt många perspektiv i ett kapitel, men jag är nöjd. Mycket händer mellan alla. Jag gissar på att ni vet vilka som befinner sig på bilden som Cassie precis har fått se ;) Nästa kapitel kommer bli en aning mer händelserikt. x

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback