Gotta be us- Kapitel 4

First day- Kapitel 4
 
Tidigare: När jag blundade och försökte somna så såg jag plötsligt Jake framför mig. Jag såg hur han hade givit mig underbara leenden medans vi hade pratat i resturangen lite tidigare.
Vad var det med mig?

 
-Cassie... Viskade Grace samtidigt som hon puttade mig i sidan. Jag förstod att det var dags att kliva upp. Skolan skulle börja på riktigt idag och jag öppnade ögonen för att titta på Grace. Hon log och jag kunde inte låta bli att skratta lite när jag såg hennes hår. Det stod bokstavligen åt alla håll.
 
-Don't laugh at me! Sa hon och låtsades bli irriterad för att få en anledning till att dra bort mitt täcke. Vi fortsatte att skratta och larva oss medans vi satte på oss dagens kläder. Jag drog på mig en enkel stickad tröja till mina nya jeans och lät håret hänga fritt. En snygg men enkel outfit. Jag sneglade på Grace som klätt sig i en grå, enkel tröja tillsammans med stilrena, vita jeans och håret enkelt uppsatt i en knut. Hon lyckades se bra ut, utan att anstränga sig. Jag tittade ut genom det enorma fönstret i vårt sovrum. Allt utanför såg så annorlunda ut i jämnförelse med hur allt var hemma i London. Det var palmer, sol och en strand. En timme senare hade vi hunnit äta frukost och var påväg till vår första lektion, som vi otroligt nog hade tillsammans. När jag öppnade dörren till klassrummet så möts vi av några tiotal blickar. Alla granskade oss noga och det verkade som om vi pinsamt nog hade lyckats komma försent till terminens första lektion.
 
-Oh, hi girls... I'm miss Clark. Sa en tjej i tjugoårsåldern och log mot oss. Hon verkade trevlig och brydde sig inte om att vi kom försent.
 
-Would you like to present your selfs? Frågade hon och vi nickade kort.
 
-I'm Grace... Sa Grace kort och alla vände sedan blicken mot mig. Jag hade scenscräck och fick panik när flertal blickar riktades mot mig.
 
-I... I'm Cassie. Stammade jag och några tjejer vid bordet längst bak fnittrade åt mig.
 
-Thank you, Cassie and Grace. You can sit here... Sa miss Clark och gjorde en gest åt bordet längst fram. Vi satte oss ner och lektionen flöt på. Miss Clark var super snäll och lät oss föra fram våra egna åsikter. Varken Grace eller jag vågade vända oss om mot resten av alla människor. De skulle säkerligen uppfatta oss som stirrande, störande personer, vilket inte var något bra första intryck. Jag vände mig om som en reflex när jag hörde mitt namn. Längst bak satt Jake med ett leende och vinkande. Jag sken omedvetet upp i ett leende och han reste sig från stolen för att komma till mig och Grace.
 
-Hi, the lesson after this is music... Would you join me? Frågade Jake och jag nickade.
 
-Absolutly! I can't locate my self in this school yet... Sa jag och blinkade. Han skrattade en aning.
 
-Great, let's talk more after this class... Sa han och jag nickade instämmande. När lektionen väl var slut så var Grace tvungen att skynda sig till nästa. Jag hade en tio minuters pause innan nästa lektion började och gick lugnt ut ur klassrummet. Jake stod lutad mot väggen utanför och sken upp när han såg mig.
 
-Hi, ready for the music class? Frågade Jake och jag nickade exalterat. Jag var verkligen redo. En av anledningarna till att jag faktiskt sökt till just denna skola, var deras musikinriktning. Jag ville utvecklas och verkligen lyckas inom musiken. Mina vänner sa alltid att jag hade det där lilla extra och det skulle jag använda. Jake vägledde mig upp en våning och längst bort i korridoren så stod en dörr på glänt. Jake öppnade dörren helt för mig med ett leende som fick mig halvt på fall. Inne i rummet satt en man i medelåldern och tittade ner på ett papper med ackord. Jake harklade sig och mannen tittade förvånat upp.
 
-Oh hi, you must be the new student, Cassandra... Sa han vänligt och gick fram mot oss.
 
-Just Cassie. Sa jag och han nickade.
 
-Right, you can call me Richard. Sa han och vi skakade hand. Fler elever dök upp och till slut så startade lektionen. Vi fick dela in oss två och två, vilket blev jag och Jake. Richard berättade att vi alla skulle skriva en egen låt eller göra om texten till en låt som redan fanns. Låten behövde inte vara klar förän i slutet av terminen, men vi skulle komma igång idag. Jake tog en gitarr och stämde den medans jag letade fram ett block och en penna. Jag hade skrivit egna låtar förr, men de var på något sätt personliga. Nu skulle jag göra det tillsammans med Jake, vilket faktiskt kändes bra.
 
-What do you say about go down to the beach and play? Frågade Jake med ett oemotståndligt leende.

Första skoldagen har bara börjat, men nu börjar jag komma in i det hela. Ni måste ha tålamod, 1D ska naturligtvis komma in i novellen. Det kommer snart, lovar! x

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback