Gotta be us- Kapitel 5

The beach- Kapitel 5
 
Tidigare;
-What do you say about go down to the beach and play? Frågade Jake med ett oemotståndligt leende.

 
 
-So what do you think about everything so far? Frågade Jake medans vi gick mot stranden i det soliga vädret.
 
-It's amazing! Everything is so much better than home in England. The sun, the school and of course my new firends.. Sa jag och log mot honom när jag sa det sista. Han log tillbaka och putta till mig i sidan.
 
-What about over there? Frågade Jake och pekade på en mur längre bort. Jag nickade och vi gick mot den långa muren. När vi satt tillrätta så tog jag fram blocket och pennan medans Jake började dra fingrarna över gitarren.
 
-So, should we write an own song? Frågade jag och Jake drog på munnen.
 
-I think so, but what do you think? Frågade Jake och tittade in i mina ögon.
 
-I think it's a good idea! Sa jag och han log när jag hade givit honom mitt svar. Jag började att kladda ner obetydliga ord på blocket, medans Jake testade sig fram på gitarren.
 
-Hey, let's take a pause! My fingers hurt and you look like you are going to explode soon! Sa Jake och jag skrattade. Han reste sig upp, hängde gitarren bakom ryggen och tog sedan tag i min hand. Det kändes inte konstig på något sätt, jag blev bara förvånad. Vi hade bara känt varandra sedan kvällen innan, men redan blivit goda vänner. Allt med min flytt kändes just nu possivit. Men som de säger, ''när man står högst upp på klippan, så är det bara en tidsfråga tills man blir nedputtad igen'' Jake fortsatte med mig i handen och vi gick mot stranden. Mina vita ballerina-skor fylldes genast med sand och jag stannade för att ta av mig dom. Jag fick plötsligt en knuff och föll ner i den vita, mjuka sanden.
 
-Ops, my fault! Sa Jake bakom mig och jag gav honom en busig, mordlysten blick som fick honom att springa. Han hade lagt gitarren i sanden vid mina skor och jag var nu i full fart påväg efter honom. Han prang ut i vattnet tills det stod honom upp till knäna. Jag sprang också ut i vattnet och kastade mig på honom. Han tappade balansen och vi båda föll ner i det svalkande vattnet. Jag hamnade på Jake och han skrattade men tystnade när han sedan tittade in i mina ögon.
 
-Okay, so, I guess this was your fault... Sa Jake och jag skrattade.
 
-It was! Sa jag och han skrattade också. Sedan reste han sig upp och sträckte ut sin hand för att hjälpa mig upp.
 
-Okay, so just blame everything on me! Sa Jake och jag skrattade innan jag gav honom en lekfull knuff. Vi gick tillbaka mot skolan, genomblöta. Jake höll i gitarren och jag hade mina skor i ena handen medans jag bar blocket och pennan i den andra. Mitt smink hade runnit under ögonen och håret klibbade sig fast mot ansiktet, men jag brydde mig faktiskt inte. Jake accepterade mig för den jag var och brydde sig inte om när jag såg förfärlig ut. Hans t-shirt hade klibbat sig fast mot hans överkropp och jag kunde inte låta bli att snegla lite då och då. När vi kom tillbaka till skolan så gick vi först för att lämna tillbaka gitarren i musiksalen och förklara oss. Sedan hade vi en hål-timme med lunch. Vi båda två behövde byta till torra kläder, så vi gick genom korridoren och mötte Grace och Kevin halvvägs.
 
-Oh, what had happend to you? Frågade Kevin och syftade på våra blöta kläder. Vi skrattade bara medans Grace och Kevin tittade lustig på varandra.
 
-Okay... I guess we can talk about it later. I'm gonna find the other boys now. Do you join me Grace? Frågade Kevin och tittade på Grace som skakade på huvudet.
 
-Sorry, but I'll go with Cassie. See you at lunch later! Sa Grace och Kevin nickade innan han gick vidare. Jag log tacksamt mot henne och vi fortsatte mot vårat rum tillsammans med Jake. När vi kom fram till mitt och Graces rum så sa vi ett snabbt hejdå till Jake och stängde sedan dörren efter oss.
 
-Okay, tell me everything! Sa Grace och nästan tryckte upp mig mot väggen av förväntan. Jag förstod genast att hon menade mig och Jake. De blöta kläderna hade ju också sagt en del. Jag skrattade bara och visste inte riktigt vad jag skulle säga. Var det verkligen något på gång?
Det går fort. Jake verkar helt okej, men man har inte fått veta så mycket om honom... ännu. Nästa kapitel kommer att vara ur andra perspektiv och man får veta mer om Cassies bakrund. Vad döljer hon egentligen för hemska hemligheter? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback