Gotta be us- Kapitel 9

The tickets- Kapitel 9
 
Tidigare:Hemma i England hade jag inte haft en riktig vän sedan min tid med Eleanor. Jag hade förlorat henne lite halvt och nu var det dags för Jake. Vad skulle jag göra?
(8) « Niall Horan »  it
 
-Come on Cassie! Sa Grace och drog med mig framåt. Vi hade precis betalat taxin och befann oss nu mitt i Los Angeles. Jag försökte se glad ut för hennes skull, men jag var faktiskt riktigt nere. Idag skulle Jake åka hem till Sverige och jag kunde inte få honom att stanna. Det var bara tre dagar jag skulle behöva genomlida utan honom, för sedan var det en veckas lov och jag skulle också resa hem. Men allt skulle bli så konstigt utan honom. Skulle han komma tillbaka efter lovet eller skulle han stanna hemma ännu längre?
 
-I'm coming... Sa jag och tryckte fram ett litet leende bara för Graces skull. Hon var överlycklig över att hon senare idag faktiskt skulle få hålla i sin alldeles egna One Direction biljett. Om två dagar skulle de komma hit och dagen efter det skulle konserten hållas. Grace hittade överaskande bra och inom en halvtimme så var vi på stället där vi fick hämta ut biljetterna som Graces mamma snällt nog hade köpt. Grace bokstavligen hoppade av lycka när vi äntligen stod i kön som väntade på att få hjälpt.
 
-I just can't believe it yet! Sa Grace och jag log.
 
-No, I can see that! Sa jag och hon skrattade också. Kön rörde sig sakta framåt och efter en kvarts väntande så var det äntligen vår tur. Grace fick visa upp köp-beviset och några sekunder senare höll hon i ett kuvert som hon säkerligen skulle offra livet för. Hon höll sitt lycko-skik inne tills vi kom ut ur byggnaden.
 
-I've got tickets! Skrek hon högt av glädje och jag kunde inte hålla mig från att skratta. Hon älskade dem något sjukt och det var kul att se hur fem killar kunde påverka en tjej som Grace. De var hennes inspiration och nu även min. Jag var också glad över att få se dem live, även fast jag inte ens visste hur de såg ut. Grace hade försökt lära mig deras namn, men några av dem var knepiga och Grace hade givit upp efter några försök. När hon hade visat mig bilder på dem så hade jag ointresserat låtit blicken glida över bilden, utan något som helst intresse av att komma ihåg deras utseende. Efter nästan en timmes resande med taxin tillbaka till skolan, så kom vi fram, lagom till middagstid. Köerna i stan hade varit eviga och jag hade tappat humöret halvvägs på tillbaka vägen, men Grace hade suttit överlycklig med ett fast grepp om kuvertet. När vi kom fram till skolan så möttes vi av Jake, med sina väskor och resten av killarna. Jag förstod att han var påväg till taxin som väntade nere vid parkeringen. När han fick syn på mig så vände han genast bort blicken, vilket sårade rejält. Nu skulle han åka och vara borta ett tag, då gjorde det bara ont att veta att jag var anledningen. Kevin omfamnade Grace när de kommit fram till oss. Jake la in sina väskor, pratade med chauffören och vände sig sedan till sina kill-kompisar och Grace. Jag stod lite avskillt, för att låta honom ta farväl av sina vänner utan mig i närheten. När Jake hade kramat om Grace och givit killarna varsin knuff på axeln, så vände han sig mot mig. Äntligen. De andra gick upp mot skolan igen, för att låta oss prata ostört.
 
-It's sad to let it end like this... Sa jag och han kramade förvånande nog om mig. Jag kramade honom hårt tillbaka och drog in hans doft en sista gång.
 
-It's not the end. Not yet. Sa Jake och jag log en aning innan vi backade ifrån varandra. Han höll kvar mina händer i sina och jag njöt av hans närhet.
 
-When will you come back? Frågade jag försiktigt och han ryckte på axlarna.
 
-When I'm ready... Sa han och tittade ner på våra sammanbundna händer.
 
-Jake, I will miss you so much... Sa jag och han kramade om mig ännu en gång, nu med mer känsla. Han svarade mig inte, utan kramade bara om mig. Länge.
 
-Could you just promise me one thing? Frågade Jake när han avslutat kramen och tittade in i mina ögon.
 
-Anything... Sa jag och han log innan han fortsatte.
 
-Promise to continue the writing of our song... Sa han och jag tvekade. Det skulle inte bli samma sak utan honom. Jag tänkte tillbaka på alla dagar som vi tillbringat på stranden, i försök med att fortsätta uppbyggnaden av vår låt. Jag skulle sakna det. Jag skulle sakna att titta ut över havet, ha sanden mellan tårna och höra ljudet av alla vågor samtidigt som Jake satt vid min sida. Kunde jag verkligen skriva den helt själv? Jag hade ju skrivit många låtar förut, men de var mina egna. Uppgiften vi fått gick ju ut på att vi båda skulle hjälpas åt med låten, inte att den ena skulle åka hem efter en kyss, medans den andra fortsatte jobbet. Jag fattade snabbt mitt beslut och nickade.
 
-I promise... Sa jag och han sken upp innan han kramade mig en sista gång. Det skulle bli slitsamt, jobbigt och extremt svårt, men jag skulle göra allt jag kunde för att färdigställa vår låt. Den skulle framföras några veckor efter lovet och jag hoppades på att få göra det tillsammans med Jake.
 
-Goodbye, Cassie. Sa Jake och släppte taget om mina händer.
 
-Goodbye Jake... Sa jag medans han satte sig i taxin.
 
-You have to promise me something too! Sa jag innan bildörren hann stängas igen.
 
-What? Frågade Jake lugnt och med ett svagt leende.
 
-Promise to come back! Sa jag och han log.
 
-I promise... Sa han innan han log en sista gång och bildörren stängdes. Efter det så hände allt så fort. Jake försvann i taxin på bara några sekunder och jag stod ensam kvar på parkeringen. Nu var borta. Men han hade lovat mig, han skulle komma tillbaka!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback