Gotta be us- Kapiel 2

Everybody is watching us- kapitel 2
 
Tidigare: Jag öppnade dörren och mötte förvånat en tjej i samma ålder som mig. Hon hade medel långt, blont hår och en modern klädstil. När hon fick syn på mig så sken hon upp i ett leende och hennes blåa ögon lös.
 
-Hi, I'm Grace! Sa hon och räckte fram handen.

 
 
-Okay, so were are you from? Frågade Grace när vi presenterat oss för varandra. Hon var riktigt trevlig och jag skulle inte ha några problem att bo med henne under fyra månader.
 
-I'm from England. Svarade jag och hon sken upp.
 
-Really? I'm from Ireland! Sa hon och jag log.
 
-Well, I could almost hear it on your accent... Sa jag och hon skrattade. Det var ganska otroligt att vi var ifån två grannländer, när det var ungdomar från hela världen som reste för att studera här.
 
-Do you think it will be nice here? Frågade jag och hon ryckte på axlarna.
 
-Better than home... I'm just so happy that mum let me go! Sa Grace och log stolt.
 
-My mum wanted me to go... Sa jag med ett lite retsamt leende.
 
-Lucky you! Sa hon och vi skrattade. Vi pratade lite mer. Berättade om vad vi hade för intressen, vad vi hade valt för inrikting och hur vi hade det hemma. Jag berättade att jag älskade mode, musik och att fotgrafera, typiska tjejintressen. Jag hade valt musik som inriktining på skolan, vilket antagligen skulle bli super kul. Grace berättade att hon älskade hästar och ridning. Hon bodde tydligen på en häst-gård, hemma i Irland. Hon hade valt inrikting politik, vilket verkade extremt tråkigt, men Grace var nöjd. Vi började att packa upp medans vi pratade. Vi valde walk in closet och bäddade sedan sängarna. När vi kände oss klara så gick vi mot resturangen tillsammans.
 
-Cassie, I'm really glad that I met you. It had been pretty awkward to walk around comlpletely alone... Erkände Grace och jag kunde inte hålla mig för skratt.
 
-Yeah, I feel the same. It feels like we will have an amazing time! Sa jag och hon nickade instämmande. Det kändes bra mellan mig och Grace och jag trodde verkligen att vi skulle kunna bli bra kompisar. När vi till sist kom fram till den lilla matsalen så satt det några tiotal elever och åt middag. De tittade upp när vi kom in, vilket kändes extremt pinsamt. Var vi de enda nya på något sett? Eller var vi helt enkelt utstickande på något sett?
 
-Everybody is watching us... Viskade Grace oroligt och jag skrattade lite.
 
-What? Frågade hon.
 
-They think we are hot! Skojade jag och Grace skrattade också.
 

Killarna kommer in senare, har inte bråttom. Tycker att det är viktigt att få lära känna Cassie först. Nu har hon flyttat in ordentligt. Vad tror ni? Kommer hon och Grace hålla ihop och kommer första skoldagen att bli okej?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback