Gotta be us- Kapitel 7

Should I say yes?-Kapitel 7
 
Tidigare: Hon var kär. Det syntes lång väg.
 
 
-So, what are you planning for today? Frågade Kevin och log mot Grace fastän frågan var tillägnad oss båda.
 
-Just relax and enjoy our free day... Svarade Grace med ett lika stort leende.
 
-Can I join you? The other boys were going to the beach just to play football and then I saw you... Sa Kevin och Grace log fånigt.
 
-Of course you can join us! Sa Grace utan tvekan och jag log mot Kevin som äntligen slet blicken ifrån Grace.
 
Vi satte oss på den lilla läktaren som tillhörde fotbolls-planen. Grace och Kevin var verkligen som galna i varandra och jag trodde nästan att de var tillsammans. Grace skrattade så fort Kevin sa något och jag log åt hur lycklig hon såg ut. Det var säkert extremt annorlunda för henne att vara omgiven av så många samtidigt, medans det för ett tag sedan hade varit en vana för mig.
 
-Guys, I think that I go to check the others on the beach... Sa jag för att lämna dem ensamma, vilket de verkade uppskatta.
 
-Okay, we will get there in a while! Ropade Grace när jag börjat gå mot stranden. Jag stoppade in hörlurarna i öronen och satte på musik, vilket jag ofta gjorde när jag var ensam. Jag älskade min egna musik och alla mina låtar, men jag tog ävern inspiration ifrån känd musik. Nu var det obekant låt som spelades och när jag såg artisten så förstod jag att det var Grace som hade laddat ner den åt mig. Det var One Direction som spelades och jag bestämde mig för att ge låten en chans. ''Your hand fits in mine, like it's made just for me...'' Jag lyssnade noga på varje mening och log åt vad den handlade om. Perfektion, utan att vara helt perfekt. ''I know you never loved the sound of your voice...'' Jag njöt verkligen när jag lyssnade. Det var länge sedan jag gjorde det åt någon annans musik, men det kändes faktiskt helt okej. När låten tystnade så satte jag på den ännu en gång, men avbröts av ett par armar runt mig.
 
-Hi, and what are you doing here? Frågade Jakes välbekanta röst bakom mig. Jag vände mig om efter att ha stängt av musiken.
 
-I was searching for you... Sa jag och såg Daniel, Colin, Austin och Tyler komma springandes mot oss. De alla var utan tröja, vilket fick mig att spärra upp ögonen en aning. De hade alla väldigt välmusklade överkroppar som var svåra att slita blicken ifrån, men jag lyckades göra det lite diskret.
 
-Hi, Cassie! Hälsade de alla och jag hälsade glatt tillbaka.
 
-Have you seen Grace and Kevin? Frågade jag hemlighetsfullt. De nickade och jag skrattade.
 
-They are like crazy in each other! Sa Daniel och jag nickade.
 
-And he talks about Grace all the time! Sa Colin och vi alla började att skratta.
 
-I went here to leave them alone for a while... Sa jag och de nickade förstående.
 
-Can you play football? Frågade Jake och jag himlade med ögonen.
 
-Of course I can! Sa jag som om det var en självklarhet och han log.
 
-Then we are regular teams. Sa Tyler som inte sa så mycket.
 
-Okey, so, me, Cassie and Colin! Sa Austin och jag nickade. Jag kunde faktiskt spela fotboll, för det hade jag gjort som liten. Jag lyckades tackla Jake till marken, vilket han ville ge igen. Han och Daniel bar upp mig och drog med mig ut i vattnet. De släppte mig och jag föll ner i det svala vattnet.
 
-I got my revenge! Sa Jake och hjälpte mig sedan upp. Det var andra dagen som jag skulle bli tvungen att gå hem med blöta kläder.
 
Vi spelade vidare och det lyckades sluta med att vi alla hamnade i vattnet och fotbolls-spelet blev till vatten krig istället. Grace och Kevin kom ner till standen i samma stund som vi bestämde oss för att gå upp ur vattnet för ett ögonblick.
 
-Hello there love birds! Ropade Austin och alla började att skratta. Det var ju ganska uppenbart att de tyckte om varandra, men kanske inte tillräckligt mycket... ännu.
 
-And what had happend to you? Frågade Grace och lät blicken glida mellan oss alla.
 
-We went for a bath! Sa Colin som om det inte var uppenbart.
 
Vi satte oss allihop i sanden och hade det riktigt trevligt. Jake satt bredvid mig och jag märkte hur han ofta sneglade på mig, vilket kändes konstigt. Jag tyckte om honom, det gjorde jag. Men jag visste inte om det var på det sättet. Jag var antagligen inte redo för ett nytt förhållande ännu. Det förra killen som jag hade dejtat, hette Josh. Vi älskade varandra, men han hade hittat en annan, vilket sårade mig rejält. Jag hade inte hört av honom på ett år nu, vilket jag faktiskt ångrade. Jag var antagligen rädd för att bli kär igen. Rädd för att bli sårad och besviken. Men Jake verkade inte vara en sån som krossade andras känslor. Ändå ville jag ta det lugnt, och låta allt komma när det var dags.
 
-Cassie, can we talk for a minute? Avbröt Grace mina tankar och jag nickade. Vi reste oss upp ur sanden och de andra tittade efter oss medans vi gick iväg längs vattnet.
 
-I really do like Kevin and he asked me out! Sa Grace och jag hoppade till. Sedan skrattade jag och gjorde ett sorts glädje skjut, vilket killarna förhoppningsvis inte märkte.
 
-Oh my god, Grace! That's amazing! Sa jag och kramade om henne.
 
-I know, but I'm scared... Sa hon och jag blev genast allvarlig.
 
-Don't be. I will be there for you, just take it slow... Sa jag och hon log.
 
-Thank you, Cassie. Sa hon och kramade sedan om mig igen.
Detta kapitel blev extremt tråkigt, men jag behöver få några saker överstökade så att killarna kan få komma in i det hela. Nu är iallafall Grace och Kevin på G och det verkar funka bra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback