Gotta be us- Kapitel 51

Staring- Kapitel 51
 

Tidigare:
  -...I know the girl you're talking about. The girl you all wonder who she could be. Harry's girlfriend. And I promise you that it isn't me. Actuallty, she's my roommate at school. And I can tell you all that they're going to come out. Soon. Cause she is so fucking in love with this curl-haired boy over there. It's all so sick and excuse me for using those ugly words, but Niall's right. This is the coolest thing. Ever. Sa Grace och just då kände jag inget annat än stolthet. Hon hade precis talat ut för världen. Hon hade sagt sin åsikt och det var det första steget för henne. Hon hade tagit första steget till att må bra igen.
 
 

Cassies Perspektiv:
 
-Why are you staring? Frågade Jake och jag vaknade ur dagdrömmandet. 
 
-I'm not staring?! Frågade jag förvirrat, trots att jag visste att han hade rätt. 
 
-You are staring.. Sa Jake i en ton som sa att han hade rätt. Jag flinade bara som svar. Vi väntade på Sarah som borde ha hämtat oss för tio minuter sedan. Allt folk var påväg bort vid det här laget, vilket släppte fram den svala kvällsluften. Jag hoppade ner från bänken vi satt på. 
 
-Where are you going? Frågade Jake och följde snabbt efter. 
 
-I don't know, just checking this place out. Sa jag och flinade medan jag gick runt arenas höga väggar. Det var säkerhetsvakter och städpersonal överallt. Men ingen la märke till mig. Jake hann snart ikapp och gick på lätta fötter bakom mig. 
 
-Cas.. Seriously, I don't think we're allowed to be here.. Sa Jake och jag suckade. 
 
-Go back then! Väste jag tillbaka och tittade bak på honom genom mörkret. 
 
-No, I just wanna know what you are searching for! Sa Jake och jag insåg inte att jag faktiskt hade letat efter något. Men nu var jag där. 
 
-It's here.. Viskade jag, mest för mig själv. 
 
-What? Cassie, I'm serious. You're creeping me out! Sa Jake hopplöst. Vi befann oss i krönet. Min och Harrys lilla hörn. Där vi först hade träffats. Jag hade inte insett innan hur länge sedan det faktiskt var. Jag log uppmuntrande mot Jake som fortfarande inte förstod någonting. 
 
-Let's go back! Sa jag och drog med Jake tillbaka. Men vi hann inte gå långt för en vakt stoppade oss. 
 
-Would you two be nice and just stay there? Frågade han, men väntade inte på svar, utan försvann direkt. Snart kom fler vakter och jag skymtade en bekant person mitt bland dem. Det var självaste Taylor Swift! Jag insåg inte att jag pep av lycka förrän Jake puttade till mig. Men jag kunde inte hjälpa det. Jag hade precis varit fem meter ifrån en av mina största förebilder inom musik. 
 
-Whatch.. Sa Jake och försvann från platsen bredvid mig. Han hann ta några steg framåt innan en vakt stoppade honom. 
 
-Hey, Taylor! Could we get a photo with you? Ropade Jake över axeln på vakten som stoppat honom. Klungan som bestod av min idol och alla hennes vakter stannade till. Sedan gjordes en liten öppning och jag kunde se henne. 
 
-Let it go quick! There will be alot of people here in any second! Sa en av vakterna varnande när de var någon meter ifrån oss. 
 
-Could you take it for us? Frågade jag vakten som stoppat Jake och räckte fram min mobil med skakig hand. 
 
-Sure.. Mumlade han med mörk röst och jag log prövande. 
 
-So what's your name? Frågade Taylor och tittade på mig när fotot var taget. 
 
-Ehm.. Ca-Cassie.. Stammade jag och hon log vänligt. 
 
-Nice to meet you, Cassie! Sa hon. 
 
-And what's your name, then? Frågade hon sedan och tittade på Jake som betraktade på en stor klunga tjejer som stod på andra sidan alla vakter som bildade en sorts mur. 
 
-I'm Jake! Sa han och tittade på Taylor som nu skrev på ett pappersblad hon fått av en av vakterna. 
 
-And I guess you're a couple? Sa Taylor i något som lät som en blandning mellan en fråga och ett påstående. 
 
-No! Eh, I mean... No. We're just friends! Sa jag och hon log. 
 
-That's what they're saying.. Sa hon och blinkade mot mig. Sedan räckte hon fram bladet till mig. Det var en bild på henne med hennes signatur. 
 
-You're smart, Cassie! Relationships always and up in a tragic way... Atleast for me. I prefer to be singel... Sa hon och log prövande mot mig. 
 
-It's just because her ex'es are always finding someone new before her! Sa en kille, några år äldre än henne som stuckit in ett nyfiket huvud i vår konversation, men som försvann direkt. 
 
-Please, excuse him... He's just Matt, my stylist. Sa Taylor och tittade efter killen som hoppade in i passargerarsätet på en bil längre bort. 
 
-He was just being a dickhead, as usual. But yeah, earlier today, I found out that my lates ex has found someone new now. So I'm gonna be singel for a timme now, just think it all trough. Sa hon och log. 
 
-But I'm not singel... Sa jag och hon häpnade. 
 
-Well, I'm sorry for telling you that shit then... Sa hon och en vakt sa sedan att det var dags att gå. 
 
-It was nice to meet you, Cassie. I really hope to see you another time! Sa hon och väntade inte på svar, utan försvann direkt med alla vakter runt sig. 
 
-Wow... She was.. Nice. Sa Jake och jag puttade till honom i sidan. 
 
-Atleast she wanted to meet me again! Sa jag retsamt och Jake svarade med att räcka ut tungan. Vi gick under tystnad tillbaka mot parkeringen, dit Sarah skulle ha kommit nu för en halvtimme sedan. Vart var hon egentligen? Vi satte oss på samma bänk som förut, fortfarande tysta. Nu hade alla försvunnit från platsen. Man såg städare här och var, men alla Taylors säkerhetsvakter och fans var som bortblåsta. 
 
-Hey, kids, I gotta ask you leave this area! Sa plötsligt en röst bakom oss. 
 
-We're just waiting for my sister.. Förklarade Jake och mannen som för övrigt var en ordningsvakt, suckade tungt.
 
-Okay, but I want to see you gone in twenty minutes! Sa han allvarligt och vi nickade. Sedan försvann han utan att säga något mer och vår pinsamma tystnad fortsatte. 
 
-You are staring again, Cas... Sa Jake och den här gången tänkte jag inte komma med någon dum bortförklaring. 
 
-Sorry.. Mumlade jag bara och tittade genast bort från honom. 
 
-You know... At the hospital. Before Harry decided to step into the room, when we were like.. Talking.. Började Jake. Jag vart genast orolig för vart hans samtal skulle leda. 
 
-When you were about to tell me something? Frågade jag för att se så att jag hängde med. 
 
-Yeah... Svarade Jake och drog ett djupt andetag. 
 
-I just. I don't like him.. Sa han. 
 
-Who? Harry?! Frågade jag och höjde rösten. 
 
-Sorry, I'm just being honest. Sa Jake och jag himlade med ögonen. 
 
-Tell me why then! Tell me why you don't like him, Jake. And don't lie! Utbrast jag. 
 
-I can't Cassie.. Mumlade Jake. 
 
-Then, I'm gonna tell you! It's because you like me Jake! You like me in that way. And that's why you don't like Harry, that's why you went home after that kiss and that's why you took that radio interview so bad earlier. Am I right or wrong, Jake?! Halvskrek jag. 
 
-You're right.. Mumlade han igen och fortsatte med att stirra ner i marken. Mer hann ingen säga, för Sarah svängde in på parkeringen. 
 
-We need to talk! Now! Sa hon ansträngt så fort hon hade stannat den silvriga lilla bilen och slängt upp bildörren. 
 
Graces Perspektiv: 
 
-Thanks, Niall. For everything! Sa jag och kramade om honom. Hon skrattade tyst ock kramade mig tillbaka. 
 
-No problem, love... Sa han och jag log. 
 
-But you gotta promise me something! Sa Niall varnande och jag nickade med ett leende. 
 
-Anything! Lovade jag. 
 
-Promise me that if those weed-smoking-idiots ever contact you again, you'll call me! Sa Niall och jag log stort, vilket kändes konstigt. 
 
-I promise.. Sa jag och Niall log tillbaks. 
 
-Goodnight then, you cute mofo.. Sa Niall och slog till honom på axeln. 
 
-Goodnight, you crazy leprechaun... Sa jag och Niall skrattade högt. Jag log bara och vände mig sedan för att gå. Men Niall grep tag i min arm och vände mig tillbaka mot honom. 
 
-Sorry, I just have to... Sa han och drog mig sedan intill sig. Innan jag visste ordet av det, så var hans läppar tätt tryckta mot mina. 
 
-Call me! Sa han när hans läppar lämnat mina och han vände sig om för att gå. Jag hann inte svara förrän han var försvunnen. Hade det där verkligen hänt? Hade Niall Horan, killen som jag under flera år haft en enorm kändis-crush på, hade han kysst mig? 
 
-Had a nice time, huh? Frågade Cindys välbekanta röst och jag hade inte insett att jag redan var inne i skolan. Hade vägen från parkeringen där Niall precis kysst mig till skolans entré bara försvunnit eller nått? 
 
-Sorry for coming back this late, but- Började jag för att förklara mig själv. Jag hade ju inte varit ute och festat den här gången. Hon kunde tillochmed testa mig om hon hade lust. Jag var varken hög eller full. Men jag hann inte fortsätta, för Cindy avbröt mig. 
 
-I know where you've been, Grace. Don't worry! That boy, Niall, he talked to me earlier. He said where you were going, so you won't get any call home to your parents. I'm actually glad, that he came up with something for you. Hold on to that guy, Grace! He's kinda cute... Sa Cindy och log brett. Jag log tillbaka som svar och kunde fortfarande känna vart hans läppar suttit mot mina. 
 
-And you should probably go and talk to Cassie. She seemed to be a bit upset when she arrived earlier tonight. Sa Cindy och jag tittade förvånat på henne. 
 
-Upset? Frågade jag förvirrat. 
 
-Yeah, she, Jake and another girl came back here and all of them wore frustrated faces. So, maybe she needs to talk... Sa Cindy och jag nickade innan jag fortsatte genom korridoren mot mitt och Cassies rum. Vägen till rummet gick snabbare än vad jag trott och hela tiden fanns Niall snurrandes i huvudet på mig. Två ord snurrade med honom. "Rätt" eller "Fel" jag visste inte. När jag öppnade dörren till mitt och Cassies rum så möttes jag av ett obekant ansikte. 
 
-Ehm... Who are you? Frågade jag förvirrat. 
 
-Hi! Eh... Sorry. We haven't met. I'm Sarah, Jakes sister and you gotta be Grace, right? Frågade hon och log prövande. 
 
-Yeah... That's me. Sa jag och log svagt tillbaka. 
 
-Has Jake told you about me? Frågade jag, eftersom hon visste mitt namn. 
 
-Yeah. He has told me about all the things that have been going on the last couple of months. And I didn't know that Kevin was such a jerk! Sa Sarah och jag förvånades över hur lätt det var att höra hans namn. 
 
-That's enough, Sarah! Sa Cassies röst från insidan av rummet. Sarah flyttade sig genast för att låta mig passera och ropade sedan "hejdå" in i rummet innan hon försvann och stängde dörren efter sig. 
 
-Hi... How are you? Frågade jag försiktigt när jag kom in i rummet och gick mot henne. 
 
-Grace... Everything's gonna change. Sa Cassie ansträngt. 
 
 
Så otroligt stolt! Hela kapitlet är mobilskrivet, vilket tog flera dagar att skriva! Det förklarar också varför det inte finns några bilder. När jag kommer hem så ska jag sätta mig framför datorn och skriva direkt! Om stavfel finns, så skyller vi på mobilen och det jäkla rättstavnings-systemet
 
 
 

Kommentarer
Postat av: sanna

bra!

2013-07-19 @ 14:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback